Hírek, információk
Elérhetőségeink

Tompa Város Önkormányzata,
Tompai Polgármesteri Hivatal

6422 Tompa, Szabadság tér 3.
Tel.: +36-77/551-500
Fax: +36-77/551-510
E-mail: tompaonk@tompa.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8:00-12:00-ig,
12:50-17:00-ig
Kedd: 8:00-12:00-ig
Szerda: 8:00-12:00-ig,
12:30-16:00-ig
Csütörtök: 8:00-12:00-ig
Péntek: 8:00-12:00-ig

COVID-19 védőoltás 5-11 éves gyermekek részére

Tisztelt Szülők!

Ezúton tájékoztatjuk a tisztelt Szülőket, hogy a gyermekorvosi rendelőben az 5-11 éves gyermekek részére COVID-19 ellen kifejlesztett védőoltás igényelhető telefonon vagy személyesen.

Dr. Szarvas Gyula gyermekorvos

Tompa, Bem u 47.

telefon: 06-77/740-741

Változik a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje

LAKOSSÁGI KÖZLEMÉNY

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje – a Kormány által elrendelt veszélyhelyzetre tekintettel, a Lakosok és a Hivatal munkatársai egészségének védelme érdekében - 2020. november 12. napjától, határozatlan ideig az alábbiak szerint változik:

A személyes ügyintézés lehetősége kizárólag a halaszthatatlan ügyek intézésére korlátozódik. 

A kizárólag személyesen intézhető ügyekben kérjük, hogy időpont foglalása céljából előzetesen egyeztessenek az ügyintézőkkel a megadott telefonszámokon vagy e-mail címeken.

Felkérjük ügyfeleinket, hogy ügyeiket elektronikus úton intézzék az E-önkormányzati portálon keresztül (www. tompa.hu)!

Ügyeik elintézéséről telefonon (+36-77/551-500) vagy e-mailben (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) kérjenek tájékoztatást.

Mindannyiunk egészségének megóvása érdekében kérjük szíves együttműködésüket, amelyet előre is köszönünk!

Tisztelettel:

Véh László
polgármester sk.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző sk.

Bővebben ...

Csak időpontfoglalással fogadják ügyfeleiket a kormányhivatalok

Szerdától csak időpontfoglalással fogadják az ügyfeleket a kormányhivatali ügyfélszolgálatok: aki teheti, online intézze hivatali ügyeit!

A járvány terjedésének, valamint a személyes kontaktusok számának csökkentése érdekében szerdától csak előzetes időpontfoglalással lehet ügyeket intézni a kormányablakokban és okmányirodákban. A kormányzati intézkedésekkel összhangban most meghozott óvintézkedésekkel a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.

A járvány elleni védekezés elősegítése érdekében Magyarország Kormánya által bevezetett korlátozásokkal párhuzamosan 2020. november 11-től a kormányablakokban ismét kizárólag előzetes időpontfoglalást követően lehet ügyeket intézni. Időpontfoglalásra az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon van lehetőség. Az interneten elérhető Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban az ügyfelek ügyfélkapu regisztráció nélkül is foglalhatnak majd időpontot. Ez alól kivételt képeznek a gépjármű ügyintézéssel kapcsolatos ügykörök. Szerdától nem közlekednek a kormányablakbuszok és a települési ügysegéd szolgálatok működését is felfüggesztik.

A többi kormányhivatali ügyfélszolgálaton telefonos, illetve e-mailben történő időpontfoglalás lehetőségét biztosítják, az elérhetőségek a kormanyhivatal.hu oldalon találhatók.

Az ügyintézők és ügyfelek biztonsága érdekében továbbra is kizárólag szájat és orrot takaró maszkban szabad tartózkodni az ügyfélszolgálatokon.

Az elkészült okmányok személyes átvételére november 11-ét követően nem lesz lehetőség, azokat postai úton, levélküldemény formájában kézbesíti a kormányhivatal. Felhívjuk az ügyfelek figyelmét, hogy a 2020. március. 11. és június 18. közötti veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok változatlanul 2020. december 15-ig érvényesek, ezért kérjük, éljenek az előzetes időpontfoglalás lehetőségével.

Javasoljuk, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket, illetve az e-papír szolgáltatást vegyék igénybe. Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható, 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonalat.

(Miniszterelnökség)

Változnak a személyes ügyfélfogadás szabályai

Tájékoztatom a tisztelt Lakosságot, hogy 2020. június 2. napjától a Polgármesteri Hivatalban a személyes ügyfélfogadás előtt nem lesz szükség telefonos időpont egyeztetésre.

Kérem, hogy az ügyintézéshez védőmaszkot használni szíveskedjenek!

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Újabb enyhítések jönnek a kormányhivatali ügyintézésben is

A járvány elleni sikeres védekezésnek köszönhetően hétfőtől újabb enyhítések jönnek a kormányhivatali ügyintézésben is. Időpontfoglalás nélkül is lehetséges 2020. május 25-től a kormányhivatali ügyintézés a tizenkilenc megyében. A fokozatosan bevezetett enyhítéseknek köszönhetően hétfőtől a veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok cseréjét már előzetes bejelentkezés nélkül lehet intézni Budapesten is. A járványügyi helyzettől függően azonban továbbra is kiemelt fontosságú az egészség védelmét szolgáló óvintézkedések betartása.

A tizenkilenc megyében 2020. május 25-től visszaáll a járványügyi veszélyhelyzet előtt megszokott ügyintézési rend, vagyis előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a megyei kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok, mint például a családtámogatási ügyfélszolgálat. Budapesten a legtöbb ügy esetében továbbra is szükséges az előzetes időpont-egyeztetés, de a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok cseréjét hétfőtől már a fővárosban is szabadon lehet intézni.

Az ügyfelek és ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák egészségének védelme érdekében az ügyfélterekben továbbra is a megfelelő és javasolt óvintézkedések betartása mellett lehet tartózkodni. Az ügyfelek csak korlátozott létszámban, az arcot és orrot eltakaró maszkban, egymástól megfelelő (1,5–2 méter) távolságra tartózkodhatnak a kormányablakban és egyéb ügyfélszolgálati ügyfélterekben.

Amennyiben nem okmányügyintézés céljából kívánják felkeresni a kormányablakokat, úgy Budapesten továbbra is interneten vagy a 1818-as telefonszámon lehet időpontot foglalni. Az álláskeresők számára továbbra is rendelkezésre állnak az elektronikus ügyintézési lehetőségek.

Fontos kiemelni, hogy a legtöbb hivatali ügy otthonról, számítógép segítségével is intézhető a megújult magyarorszag.hu (mo.hu) oldalon. Kérjük, a kényelmes ügyintézés érdekében látogasson el a www.mo.hu honlapra.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

A járvány miatt tovább egyszerűsíti a kormány a lakossági és vállalati ügyintézést

A koronavírus-járvány elleni védekezés részeként újabb kormányzati intézkedés segíti az állampolgárok egészségének védelmét és a vállalkozások működését. A hatósági engedélyezés helyett bejelentéssel is végezhető lesz a legtöbb tevékenység, ezáltal is csökkenti a kormány az ügyintéző-ügyfél találkozások számát, valamint a vállalkozások adminisztrációs terheit. A bürokráciacsökkentő intézkedésnek köszönhetően akár a bejelentéstől számított kilencedik naptól szabadon elkezdhető lesz a kívánt tevékenység.

Új rendeletet alkotott a kormány a veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről és az ellenőrzött bejelentésről. A változtatás lényege, hogy az engedélyköteles tevékenységek, egyes kivételekkel már az elektronikus úton - ügyfélkapu, online űrlap segítségével vagy email útján - történő bejelentést követően gyakorolhatók lesznek. Így sok más ügy mellett például az üzletek működésének engedélyezése, vagy egy építmény használatba vételének engedélyezése is lényegesen egyszerűbbé és gyorsabbá válhat a rendeletnek köszönhetően.

Bővebben ...

Tompai piac újranyitása

Tisztelt Lakosok!

Tájékoztatjuk önöket, hogy Tompa város polgármestere 2020. május 8. napjától a tompai piac újranyitásáról rendelkezett.
A részletes szabályok letölthetők a Dokumentumtárból.

A vízmérők leolvasása határozatlan ideig szünetel

Tisztelt Felhasználóink!

Magyarország Kormánya a 40/2020 (III.11.) Kormány rendelettel az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében Magyarország egész területére vészhelyzetet hirdetett ki.

A Kiskunsági Víziközmű-Szolgáltató Kft, mint a „létfontosságú infrastruktúra részét képező” állami cég, tevékenysége folyamatos fenntartást igényel a rendkívüli helyzetben is, ehhez szükséges a szolgáltatást ellátó munkatársak egészségének megóvása.

A kialakult helyzetben a Kiskunvz Kft vezetőségének döntése alapján a vízmérők leolvasása határozatlan ideig szünetel. Ez alól kivételt képeznek a rádiós jeladóval szerelt vízmérők, melyeket továbbra is kéthavi gyakorisággal leolvasunk.

Ebben az időszakban is havi gyakorisággal állítjuk ki a számlákat, mérőállás hiányában az átlagfogyasztásnak megfelelő mennyiséggel. Természetesen a mérőállás bejelentésének lehetőségét biztosítjuk online és telefonos elérhetőségeinken a korábban megszokott módon. Amennyiben minden hónapban élni kíván a mérőállás bejelentés lehetőségével, kérjük, szíveskedjék kitölteni és beküldeni a „Regisztrációs lap vízmérő állás bejelentéséhez” elnevezésű nyomtatványunkat annak érdekében, hogy ne készüljön előremutató részszámla.

A mérőállásokat minden hónapban 5-e és 12-e között tudjuk fogadni online a https://kiskunviz.hu oldalon, valamint a +36 20 9 421 622 telefonszámon, ahol válassza a 2-es melléket. A mérőállás bejelentéséhez szüksége lesz a felhasználási hely azonosítóra, a vevő azonosító számra és a mérő gyári számára.

Amennyiben az Ön nagy fogyasztó, és vízmérőjét eddig havi gyakorisággal olvastuk le, külön levélben tájékoztattuk a mérőállás bejelentés lehetőségeiről.

A fentiekre tekintettel javasoljuk minden ügyfelünknek az elektronikus számla igénylését. Ehhez regisztráció szükséges a https://kiskunviz.hu elektronos ügyfélszolgálaton.

 

Köszönjük megértésüket!

Tisztelettel:
Kiskunsági Víziközmű-Szolgáltató Kft

Ingyenes maszkok

Tisztelt Lakosság!

Az ingyenes maszkok iránti igényeiket leadhatják a Művelődési Ház 77/551-520-as telefonszámán, hétfőtől péntekig, 8-12 óra között.

Az átvételről és a további információról a fenti elérhetőségen kaphatnak tájékoztatást.

Intézkedési terv fogyatékkal élő személyek és családtagjaik részére

Az Emberi Erőforrások Minisztere az új koronavírus- járvány időszakában az otthonukban élő fogyatékos személyek és családjaik támogatására Intézkedési tervet adott ki.

Fel kell mérni, hogy a településen hány olyan fogyatékos személy él, aki a veszélyhelyzet időszakában támogatásra szorul, vagy előállt olyan helyzet, amikor támogatásra lehet szüksége, például a gondozó családtag betegsége, vagy karantén idején.

Kérem a tisztelt lakosságot, ha van tudomásuk ilyen személyről a segítségre szorul, kérem jelezzék a már jól ismert telefonszámok egyikén:

06-77-551-511; 06-77-551-525; 06-77-551-527

Véh László
polgármester

Gyermekorvosi alapellátás szempontjai a koronavírus járvány idején Tompán

(Készült a Házi Gyermekorvosok Egyesületének ajánlása alapján)

A koronavírus járvány idején a gyermekorvosi ellátás folytonosságát biztosítva, olyan működési forma szükséges, amelynek során minimálisra csökken a fertőzés veszély mind a betegek, mind az ellátó személyzet számára. Ennek érdekében kettéválasztjuk az egészséges rendelés/tanácsadás és a betegellátás feladatait.

Mindkét típusú ellátás kizárólag előzetes telefonon (77/740-741) történő időpontegyeztetést követően lehetséges, kivéve a közvetlen életveszély elhárítását.

Az ellátás a megbeszélt időpontban történik, kivéve, ha állapotváltozás állt be a betegnél, vagy a beteget kísérő felnőttnél. Erről szintén telefonon kell értesíteni a kezelőorvost. A rendszeresen szedett gyógyszerek felíratásához elegendő a telefonos megbeszélés, ami után a gyógyszertárban, TÁJ és lakcímkártya bemutatása mellett, felvehetik a kért gyógyszereket. Egyéb ügyintézés (igazolás, alkalmassági vizsgálatok) telefonos megbeszélést követően történik.

A kötelező védőoltások beadása a védőnővel történő telefonos időpont egyeztetés után zajlik.

A rendelőn kívüli betegellátás csak a nem mobilizálható beteg esetében lehetséges.

Kérjük betegeinket és szüleiket, hogy tartsák be az ajánlott higiéniai szabályokat és előírásokat!

Vigyázzanak magukra! Vigyázzunk egymásra!

Tájékoztatás 70. életévüket betöltötteknek

Tájékoztatás!

Kormány a 46/2020. (III. 16.) Korm. rendelete 2. §-a szerint a 70. életévüket betöltött személyeket arra kéri, hogy lakóhelyüket vagy tartózkodási helyüket ne hagyják el!

A fentiekre való tekintettel, tisztelettel kérem a 70 év feletti tompai lakosokat,

MARADJANAK Otthonaikban!

Ha a 70. életévét betöltött személy ezt vállalja, és erről az önkormányzatot tájékoztatja, az ellátásáról való gondoskodás a települési önkormányzat polgármesterének feladata.

Az ellátásról való gondoskodást az önkormányzat INGYENESEN biztosítja kedd és pénteki napokon. (pl. élelmiszer, gyógyszer vásárlása esetén, a számlán, blokkon, nyugtán szereplő összeg, műszaki hiba elhárítása során szakember munkadíja, anyagköltség megtérítése az igénybevevőt terheli).

A családtagok, barátok, ismerősök és barátok nélkül maradt 70 év felettiek, akiknek szükségük van segítségre, kérem jelezzék az alábbi telefonszámon:

minden munkanapon 08 – 10 óra között a 06/77 551-511, vagy a 06/77 551 524 vagy a 06/77 551 525 telefonszámon.   

Az intézkedés célja a veszélyeztetett, 70 év feletti idős korosztály fertőzésveszélyének csökkentése, azonban az ellátók kapacitásának veszélyhelyzetekre történő koncentrációja céljából kérjük, hogy

  • bejelentéssel csak azok az időskorú személyek ügyeiben éljenek, akiknek ellátása más módon nem biztosított,
  • továbbá a bejelentés valóban indokolt alapellátás, létfenntartáshoz szükséges sürgős, akut élethelyzet, életveszély vagy egyéb súlyos veszély elhárítása/megelőzése érdekében szükséges

Tisztelettel,

Véh László polgármester sk.

Rendkívüli hírműsor

Tisztelt Lakosok!

A Tompai Információs Csatornán 2020.03.18-20-ig, minden nap 18:00-tól rendkívüli hírműsor, polgármesteri tájékoztató lesz látható.

Összefoglaló tájékoztató a járvánnyal kapcsolatban

Tisztelt Lakosság!

A kialakult járványügyi helyzet miatt bevezetett intézkedésekről szeretném Önöket tájékoztatni.

Magyarország Kormányának döntése alapján március 16-ától, azaz a hétfői naptól az óvodák és az iskolák Magyarország teljes területén bezárásra kerültek. Ettől az időponttól kezdődve az intézmények csak ügyeleti jelleggel fognak működni. Kérek minden érintett szülőt, hogy csak azok vigyék igénybe az ügyeleti szolgáltatást, akik a napközbeni gyermekfelügyeletet nem tudják megoldani illetve azok, akiknek a munkája nélkülözhetetlen a járvánnyal kapcsolatos feladatok, valamint az egyéb közfeladatok és a közellátás biztosításához.

A szülők a felügyelet iránti igényüket az osztályfőnöknek illetve az óvónőknek jelezzék az osztályok, óvodai csoportok zárt közösségi csoportjában.

A Tompai Művelődési Ház és a Könyvtár látogatókat nem fogad. Az intézményekbe szervezett és a rendszeresen tartott programokat (próbák, tornák, foglalkozások) határozatlan időre felfüggesztettük.

A Napsugár Gondozási Központban (Idősek Otthonában) látogatási tilalom lépett életbe. A Szabadság tér 1. szám alatt működő idősek klubja 2020. március 16-tól határozatlan ideig zárva tart.

A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés a következő elérhetőségeken biztosított e-önkormányzati portál, www.tompa.hu, tájékoztatást a 77/551 500 telefonszámon, illetve a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen kérhetnek. A csak személyesen intézhető ügyek esetében kérem, hogy kérjen időpontot a fenti elérhetőségek valamelyikén. 

A szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, tanyagondoki szolgálat a továbbiakban is folyamatosan működik.

Bővebben ...